Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. július 24., vasárnap

Névmások

Egyre okosabban használja őket. Engem ez nagy büszkeséggel tölt el, szerintem nagyon absztrakt dolog a névmástéma, és le tudok döbbenni, ha hallom, hogy jól használja őket.

Pl. Orvosnál vagyunk, vizsgálat utáni zokogás, látom, hogy nagyon akar valamit mondani, de nem megy a sírástól. Bíztatom, mondja el, mit szeretne.
- Hazamegyünk. Apa vár minket.
(szívem megszakadt, elolvadtam, valamint lehidaltam a névmáshasználattól)

Pakoljuk el a duplót a dobozába.
- Beletesszük az összeset.

Ma vacsinál számbavett mindenkit, ezt pl. elég gyakran csinálja.
- Apa is eszik, Mama is eszik, Nagymama is eszik, Nagypapa is eszik. Mindenki eszik.

Hallottam már a szájából, hogy őket, de most nem tudom visszaidézni, hogy mit mondott, de jól használta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése