Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. július 19., kedd

Lilkóoroszlán, három

Ma délután itthon rekedtünk, és fényes nappal, nem játszótér előtt-után, meg fürdés előtt, meg kutyafuttában, hanem rendesen leültünk a földre játszani. Lilkó duplózni akart, építettünk egy - hozzám képest - egész pöpec kis állatkertet. Közben megbeszéltük, h melyik állat mit eszik, én tökre meglepődtem, h Lilkónak eszébe nem jutott a zsiráfnak a húsdarabot adni, inkább a krokodilnak nyomta oda, a zsiráfot meg a falevelekhez tette. Hurrá. Három duplo-oroszlánunk van (hím, nőstény, kölyök), letesszük a hímet, a nőstényt, a dobozban túrva Lilkó megtalálja a kölyköt.
- Itt a Lilkóoroszlán!
Fülig szalad a szám, értem én, hogy érti, de azért feszegetem a témát, és végig is mondja, helyesen, a hímre hogy apaoroszlán, a nőstényre, hogy mamaoroszlán, a kölyökre, hogy Lilkóoroszlán.

Aztán elővettük A három nyulakat, most került elő először ez a leporelló, felolvasom a címet, mutatom a címlapon a három nyulat.
- Apanyuszi, mamanyuszi, Lilkónyuszi.

***

Még annyit a háromról, hogy miután pont ma fejtettem ki egy játszós anyukának, h Lilkó számfogalma az egy, a kettő és a sok, Marci meséli este, hogy amíg pedikűrösnél voltam, játszottak a fakopáncsos autópályával, és Marci egyszerre három autót gurított le - mindig így csinálja... -, mire Lilkó azt mondta:
- Mégegyszer hármat. 

Lehet, hogy kezdi a hármat is érzékelni?

***

Utsó matekos. Elkezdte mondani, h csomó. Nagyon vicces. Vacsikor a gombalevesébe belenézve mondta, hogy van még benne csomó, és utána a banános túrókrémre is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése