Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. július 6., szerda

Dámuel, mondóka, lev

Jákobnak volt hat fia, mind a hat csizmadia. Simi, Samu, Sámuel, Dini, Dani, Dámuel.

***

Ha már mondóka. Nem tudom, hányat tud. Rengeteget. Három-négy hónapja volt az, hogy bárhol abbahagytam egy dalt-mondókát, tudta, mi a következő szó. Tudtam, éreztem, hogy mindet tudja, amit szoktunk mondogatni, énekelni, csak még nem tudja őket mondani, és alig vártam, hogy magától mondja őket. Most már darálja, egyiket a másik után. Ma pl. megyünk a játszóra, ül a babakocsiban. 
- Itt vagyok, íme, mért kiabálsz? 
 Jó kedvemben úgyse találsz.
 Meg kell halnod, nincsen pardon,
 Hétfejű sárkány, hegyes a kardom. - Egymás után vagy húszszor elmondta, majd így szólt: - Ezt a mondókát mondtad el.

Külön vicces, hogy hazafelé meg azt mondogatta, hogy "Fújtam a lángot épp eleget, béküljünk ki, hogyha lehet." :)

A liftben: Harkály kopogat száraz kérgen,
                Féreg menekül mindenhonnan.
                Csusszan a harkály hosszú nyelve.
                Jajjgat a féreg, nehogy elnyelje.
(ez 2 versszak mixelve, de akkor is elég jó szerintem.)

Sokszor mond a helyzethez illő mondókákat. Pl. ma Noával felültek egy mászókára, lelógott a lábuk. "Lóg a lába, lóga, nincsen semmi dolga, hogyha dolga volna, a lába se lógna."

Délután Grétával egy hintában hintáztak.: "Grétababával együtt hintázol. Ketten hintáztok. Hóc-hóc katona, ketten ülünk egy lóra." 

***
Ebéd. Leves és második után. 
- Mit kapsz a Mamától?
- Mit kapsz a mamától, Lilkó?
- Desszertet.
- Nem, most nincs desszert. De tudod, mit kapsz a Mamától? Egy puszit. 
- Nem jó. 

***

Vacsi. Minestrone leves. 
- Kérsz egy kanállal. Tegyünk rá egy picike zellert. 
Pár falattal később. 
- Csak levet kérsz. (Adok egy kanállal.) Picit forró a lev. (Pár falat múlva.) Lecsöpögött a lev. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése