Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. július 5., kedd

Cukkiníni, papírsárkány

Ebédelünk. Minden falatnál dícsérem, hogy milyen ügyes, szépen, nagylányosan eszik. Dagad a büszkeségtől. Hogy boldogságom teljes legyen, megszólal:
- Szereted a cukkinínit.
- Én is szeretem, ugye milyen nagyon finom?
- Nem.

***

Kint vagyunk a parkban. Tolja a babakocsiját.
- Hova megy a Lilkó? Tolja a babakocsit. 
Megáll, szinte látom, ahogy átsuhan az ötlet az arcán.
- Szeretnék rajzolni.
Elmegyünk a krétákért, rajzolunk. 
- Lilkó rajzol papírsárkányt. Mama is rajzol papírsárkányt, jajdeszép. Mit rajzolsz, Lilkó? Fát.

A rajzolást végigkommentálja amúgy is, jár a keze és a szája is. 
Amit leggyakrabban kér, hogy rajzoljak: puncsfagyi, roletti, fa, cica, színes lufik, Boti.

5 megjegyzés:

  1. Uramisten, ilyeneket mond már ez a lyány?? Abba ne hagyd a blogolást :)
    puszi
    Rita

    VálaszTörlés
  2. Már szóban is mondtam, h mennyire extrém durvának tartom, hogy ennyire hamar elkezdte mondogatni h mit rajzol ő. Sztm ez nagyon érett, de hát meglepve nem vagyok mondjuk, Lilkó-ügyben... :))

    VálaszTörlés
  3. Sztem ez nagyrészt utánzás, mert én mindig mondom neki, hogy mit rajzolok, ill. kérdezem, h mit rajzoljak. És amikor utána ő rajzol egyedül, aszerint bővül a repertoárja, hogy mit rajzoltam/mondtam előtte én.

    VálaszTörlés
  4. Sztm nem csak. Nyilván utánozza, de azt azért vágnia kell, ezek szerint, hogy amit rajzolunk, azt előre kiterveljük kisfejünkben, és az adott tárgy reprezentációja alapján papírra vetjük. ;) Sztm ez nagyon nagyon szó.

    VálaszTörlés
  5. Perszepersze, nyilván így van, hogy ezt összerakta már magában. Pedig én annyira figyeltem, hogy ne nyomuljak és ne kérdezzem meg, h mit rajzol. Amúgy tegnap lerajzoltatta, ahogy ülnek a Bobóval a kicsi kocsiban és te húzod őket :D

    VálaszTörlés