Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. július 8., péntek

Képzők

Egy szívmelengető képző, a kicsinyítő. Magától kezdte el használni, nyilván sose mondtuk, hogy pl. macika, meg nyuszika, ellenben azt, hogy Lilkóka, biztos. Így lettem én kedves pillanataiban Mamaka, és lett Marci Apaka. Olyan kedvesen tudja mondani! Ma pl. pizzériában vacsiztunk. Imád hármasban lenni, ennek hangot is adott: "Pizzát eszünk, Mamaka is itt van, Apaka is itt van, Lilkó is itt van."

Amúgy is szeret számba venni mindenkit, aki szóba jöhet egy-egy témánál vagy eseménynél. Mindig felsoroljuk, hogy kivel mit csináltunk/fogunk csinálni, és akiket szeret, sorolja, hogy ők is jöjjenek. Ami nagyon vicces, hogy mindig engem és magát is hozzáteszi. Pl. ma mondtam, hogy megyünk a partra, jönnek az Ildiék, meg a Bubuék, stb., rögtön ragyogó szemmel hozzátette, hogy "meg Apa is, meg a Mama is, meg a Lilkó is". Ki ne maradjunk a jóból.

***

Másik képző az -ék. Lilkóék, Bobóék, Éviék, stb. Ma meg mondta, hogy "ott van az ágyadban a cicáék."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése