Miért?

A Lilla születésekor elkezdett - és azóta kampányszerűen vezetett... - babanaplónk betelt. Már kinéztem a következőt - gyönyörű -, de most nem látom, mikor tudok elmenni megvenni. Viszont egyre szebben egyre érdekesebb dolgokat mond, amiket fel kell írni. Átmenetileg ide.

2011. november 2., szerda

Rongy, nekem

- Mama, hol vagy?
- Itt állok a gardrób előtt, Lilkó, öltözöm. Csak nincs egy rongyom, amit fölvegyek. Mit vegyek fel?
- Rongyot.
Kimegy a szobából.
- Mama rongyot vesz fel megint.

***

Ez nem konkrét, hanem csak egy megfigyelés, nyilván az E/1-gyel kapcsolatos, amit imádok. Mindent magára vonatkoztat, nyelvileg is. Tehát az étel nem meleg, hanem "Ez meleg nekem.", a duplós doboz "nagyon nehéz nekem", stb. Nagyon hangsúlyozza a névmásokat, meg az E/1-es ragozást. Sokszor egy eldöntendő kérdésnél azt várnám, hogy rávágja, hogy igen. De úgy válaszol, mint egy nyelvkönyvi dialógus.
- Kéred ezt a banánt?
- Kérem. (vagy néha ami még jobb: "kérem én".:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése